ترفند موبایل
۱-خودتان انتخاب کنید که شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود باشد یا نباشد !!!!!
ممکن است شما نیز گاهی حوصله و وقت کافی برای پاسخ گویی به تلفن هایی که به موبایلتان زده میشود را نداشته باشید ؛ شاید گوشی را خاموش کنید و یا حتی بدان پاسخ نگویید که این دو کار تا حدودی خلاف ادب است. اما قصد داریم تا روشی ساده اما کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید کاری کنید که هر زمان کسی با شما تماس گرفت با پیغام ” شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد ” یا ” شماره مورد نظر مسدود است ” و یا … روبرو شود.
بدین منظور گوشی خود را ابتدا روشن کنید.
سپس میبایست کد #۰۹۴*۲۱*را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید.
پس از چند ثانیه علامتی بر روی صفحه گوشی ظاهر میشود که به معنای فعال شدن این موضوع است.
اکنون هر کس با شما تماس بگیرید با پیغام های ذکر شده بر خورد میکند.
اما برای غیرفعال کردن این قابلیت کافی است که کد #۲۱# را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید.
اکنون میتوانید تماسهای رسیده را دریافت کنید.
چند نکته مهم :
با فعال سازی این قابلیت هم میتوانید SMS بفرستید هم SMS دریافت کنید.
شما می توانید با موبایلتان زنگ بزنید ولی کسی نمی تواند با شما ارتباط برقرار نماید
این ترفند روی گوشیهای نوکیا و سونی اریکسون تست شده است.
این ترفند با استفاده از سیستم Diverting گوشی ها صورت میپذیرد.
این ترفند تنها بر روی مخابرات ایران تست شده است.
اگر در حین نوشتن کد به Error برخورد کردید مجدد کد را وارد کنید.
افرادی که با موبایل با شما تماس میگیرند با پیغام Diverting نیز روبرو میشوند که چندان مشکلی پدید نمیاورد.
۲- اطلاع از آب و هوای شهرها از طریق اس ام اس
در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش جالب بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید آخرین اخبار هواشناسی تمام شهرهای ایران را از طریق SMS دریافت کنید. در این روش کافی است کد پیش شماره هر شهر را به شماره مخصوصی SMS نمایید ، پس از چند لحظه آخرین وضعیت آب و هوایی این شهر برای شما از طریق SMS به موبایلتان ارسال میشود!
جهت اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرها پیغام خود را شامل پیش شماره تلفن شهر مورد نظر و جهت اطلاع از پیش بینی ۲۴ ساعته مراکز استانهای کشور پیغام خود را شامل پیش شماره تلفن شهر مورد نظر بدون ۰ به وسیله تلفن همراه به شماره تلفن ۰۹۱۲۳۰۵۵۰۰۵ ارسال نمایید و منتظر دریافت پاسخ بمانید. در فاصله چند ثانیه اطلاعات مورد نظر از طریق تلفن همراهتان به اطلاع شما خواهد رسید.
مثال برای دریافت آخرین وضعیت آب و هوایی شهر خودمون یعنی شاهرود ،۰۲۷۳ و برای اطلاع از پیش بینی ۲۴ ساعته ۲۷۳ را بایستی به شماره تلفن ۰۹۱۲۳۰۵۵۰۰۵ ارسال نمایید.
جهت رفاه شما لبست پیش شماره تلفنهای شهرهای مختلف کشور نیز در زیر گردآوری شده است .
لیست پیش شماره تلفن شهرهای کشور
۰۳۵۲۶۸۲ ابرکوه
۰۷۶۳۶۲۲ ابوموسی
۰۸۶۱ اراک
۰۴۵۱ اردبیل
۰۳۶۲۵۲ اردستان
۰۴۵۲۷۲۲ ارس آباد
۰۴۴۱ ارومیه
۰۶۶۶۴۲ ازنا
۰۸۴۳۷ آباد
۰۴۴۱ اصفهان
۰۳۱۱ اصفهان - شرق
۰۷۵۲۴۲۲ اقلید
۰۱۲۴۵۳۳ الاشت
۰۶۶۳۵۲۲ الشتر
۰۶۶۴ الیگودرز
۰۶۵۲ امیدیه
۰۳۹۲۳۲۲ انار
۰۴۲۶ اهر
۰۶۱۱ اهواز
۰۶۲۳۵ ایذه
۰۵۴۷ ایرانشهر
۰۷۵۲۲۲۶ ایزدخواست
۰۸۴۱ ایلام
۰۸۴۲۳۲۳ ایوان
۰۶۳۱ آبادان
۰۷۵۱ آباده
۰۲۴۲۲۸۲ آب بر
۰۲۶۹۷ آبعلی
۰۱۸۲۵۲۲۱ آستارا
۰۲۲۱۶۲۲ آلودگی
۰۱۲۱ آمل
۰۲۸۲۴۶۲ آوج
۰۱۱۲۵۲ بابلسر
۰۳۴۷۴۲۲ بافت
۰۳۵۲۴۲۲ بافق
۰۸۷۵۴۲۲ بانه
۰۵۸۴ بجنورد
۰۶۶۳۲۲۴ بدرآباد
۰۶۶۲ بروجرد
۰۳۸۲۴۲۲ بروجن
۰۶۱۲۵۲۲ بستان
۰۵۹۹ بشرویه
۰۳۴۴ بم
۰۴۲۹۴ بناب
۰۷۷۲۸۲۲ بندر دیر
۰۷۷۲۹۲۲ بندر دیلم
۰۷۶۱ بندر عباس
۰۷۶۲ بندر لنگه
۰۶۵۲۲۳ بندر ماهشهر
۰۱۸۱ بندرانزلی
۰۶۷۱ بهبهان
۰۷۵۲۳۲۲ بوانات
۰۷۷۱ بوشهر
۰۴۸۲۶۲ بوکان
۰۲۷۴۷۲۲ بیارجمند
۰۸۷۲۴۲۲ بیجار
۰۵۶۱ بیرجند
۰۴۵۲۸۲۲ بیله سوار
۰۶۶۳۴۲۲ پل دختر
۰۱۲۴۵۲۲ پل سفید
۰۴۴۴۶ پیرانشهر
۰۲۸۲۵۲۲ تاکستان
۰۴۱۱ تبریز
۰۵۲۸۲۲۲ تربت جام
۰۵۳۱ تربت حیدریه
۰۸۶۲۶۲۲ تفرش
۰۲۱ تهران
۰۲۲۹ تهران - فرودگاه امام
۰۲۱ تهران (شمال)
۰۴۸۳۷ تکاب
۰۷۶۶۵۲۲ جاسک
۰۴۹۲۳۰۲ جلفا
۰۷۷۲۷۶۲ جم توحید
۰۵۴۵ چابهار
۰۴۶۲۳۶۲ چالدران
۰۲۳۲۴۵۳ حاجی آباد
۰۶۴۲۴۵۲ حسینیه
۰۷۷۲۲۸ خارک
۰۵۴۳۴۲۲ خاش
۰۲۴۲۴۲۲ خدابنده
۰۶۶۱ خرم اباد
۰۲۴۲۵۵ خرمدره
۰۴۵۲۴۲۲ خلخال
۰۸۶۵ خمین
۰۳۲۴۴۲۲ خور بیابانک
۰۴۶۱ خوی
۰۷۳۲۶۲ داراب
۰۳۷۵۷ داران
۰۲۳۲۵۲۲ دامغان
۰۸۴۲۵۲۲ دره شهر
۰۶۶۵۴۲۲ درود
۰۶۴۱ دزفول
۰۸۶۶۴۲۲ دلیجان
۰۶۲۳۷ دهداز
۰۸۴۹۵ دهلران
۰۷۴۲ دوگنبدان
۰۱۹۴۲ رامسر
۰۶۹۱ رامهرمز
۰۳۵۲۷۵۸ رباط پشت بادام
۰۱۳۱ رشت
۰۳۹۱ رفسنجان
۰۸۳۲۶۵۲ روانسر
۰۵۴۲ زابل
۰۵۴۱ زاهدان
۰۵۴۴۳۲۲ زاهک زابل
۰۷۱۲۴۲۲ زرقان
۰۳۴۲۴۲ زرند
۰۸۷۲۳۷۵ زرینه اوباتو
۰۲۴۱ زنجان
۰۱۵۱ ساری
۰۳۸۲۳۵۲ سامان
۰۲۵۵ ساوه
۰۵۷۱ سبزوار
۰۷۲۹۶۲۲ سد دروزن
۰۸۳۴ سر پل ذهاب
۰۴۳۱ سراب
۰۵۴۸۵۲۲ سراوان
۰۵۱۲۵۲۲ سرخس
۰۴۸۳۵ سردشت
۰۴۱۲۳۶۲ سرعین
۰۸۷۴ سقز
۰۲۵۲۳۶۶ سلفچگان
۰۴۴۳۵۲ سلماس
۰۲۳۱ سمنان
۰۳۲۲۳۲۲ سمیرم
۰۸۳۸۴۲۲ سنقر
۰۸۷۱ سنندج
۰۴۲۹۲ سهند
۰۳۴۵ سیرجان
۰۲۷۳ شاهرود
۰۳۴۲۷۲۲ شهداد
۰۳۹۲۴۲۲ شهر بابک
۰۳۲۱ شهرضا
۰۳۸۱ شهرکرد
۰۶۱۲۶۲ شوشتر
۰۷۱۱ شیراز
۰۵۷۲۷۷۲ صفی آباد
۰۵۳۵۴۲۲ طبس
۰۳۵۲۷۳۵ عقدا
۰۳۵۲۶۷۷ غریز
۰۵۳۴ فردوس
۰۷۳۱ فسا
۰۲۲۴۹ فیروزکوه
۰۵۶۲ قائن
۰۱۲۴۲۴۵ قراخیل
۰۴۶۲۲۷۲ قره ضیاالدین
۰۸۷۲۵۲ قروه
۰۲۸۱ قزوین
۰۷۶۳ قشم
۰۸۳۵۴۲۲ قصر شیرین
۰۲۵۱ قم
۰۵۸۱ قوچان
۰۳۶۱ کاشان
۰۵۳۲۸۲ کاشمر
۰۲۶۱ کرج
۰۳۴۱ کرمان
۰۸۳۱ کرمانشاه
۰۱۷۴۴۲۴ کلاله
۰۴۲۶۴۲۲ کلیبر
۰۸۶۲۵۴۵ کمیجان
۰۵۴۶۴۲۲ کنارک چابهار
۰۸۳۷ کنگاور
۰۳۷۹۵۲۲ کهنوج
۰۶۶۳۶۲۲ کوهدشت
۰۳۸۲۷۶۲ کوهرنگ
۰۱۵۲۷۲۲ کیاسر
۰۷۶۴۴۴۲ کیش
۰۱۷۱ گرگان
۰۲۳۲۴۲ گرمسار
۰۳۷۲۳۲ گلپایگان
۰۵۸۲۶۳۳ گلمگان
۰۵۳۵۷۲ گناباد
۰۱۷۲ گنبد کاووس
۰۷۸۱ لار
۰۳۴۲۵۲۶ لاله زار
۰۷۸۲۵۲ لامرد
۰۱۴۱ لاهیجان
۰۳۸۲۵۲۲ لردگان
۰۲۴۲۳۲۲ ماهنشان
۰۴۶۲۳۲۴ ماکو
۰۴۲۱ مراغه
۰۱۷۲۴۷۲ مراوه تپه
۰۴۹۱ مرند
۰۳۵۲۵۸۲ مروست
۰۸۷۵۳۲ مریوان
۰۶۸۱ مسجد سلیمان
۰۵۱۱ مشهد
۰۴۵۲۵۲۲ مشکین شهر
۰۲۸۲۳۶۲ معلم کلایه
۰۸۵۱ ملایر
۰۱۳۲۶۴۴ منجیل
۰۴۴۲ مهاباد
۰۳۵۲۵۲۲ مهریز
۰۳۱۲۵۶۴ مورچه خورت
۰۳۴۸ میانده جیرفت
۰۴۸۱ میاندوآب
۰۴۲۳۲۱۲ میانه
۰۳۵۲۷۷۲ میبد
۰۳۱۲۴۲۲ میمه
۰۷۶۵ میناب
۰۳۲۳ نایین
۰۳۳۱ نجف آباد
۰۳۶۲۴۲۴ نطنز
۰۴۴۳۶۲۲ نقده
۰۸۵۲۳۲۲ نهاوند
۰۵۶۲۶۲۲ نهبندان
۰۶۶۳۷۲۲ نورآباد
۰۱۹۱ نوشهر
۰۵۵۱ نیشابور
۰۵۴۶۵۲۲ نیک شهر
۰۸۱۱ همدان
۰۶۵۲۴۲۲ هندیجان
۰۲۹۱ ورامین
۰۷۴۱ یاسوج
۰۳۵۱ یزد
۳- SMS چیست و نحوه ی استفاده از آن چگونه می باشد ؟
جواب : SMS همان پیام كوتاه نوشتاری یا text می باشد و حداكثر 164
كاراكتر است دریافت آن برای همه آزاد و جهت ارسال باید این سرویس را با
همراه داشتن شناسنامه تلفن همراه وآخرین قبض پرداختی و كارت شناسائی به
یكی از دفاتر امور مشتركین مراجعه و درخواست فرمائید . ضمنا عدد
9891100500+ را در قسمت center number گوشی خود وارد نمایید .
هزینه های فعال سازی و استفاده ا ز SMS چقدر است ؟
جواب : هزینه فعال سازی آن یك بار و در صورتحساب درج می شود و ارسال هر پیام 30% یك دقیقه مكالمه است ضمنا Report آن رایگان است .
۴- VMS چیست و نحوه ی استفاده از آن چگونه می باشد ؟
جواب : VMS همان صندوق پیغام های صوتیی است . برای درخواست آن مالك با
همراه داشتن شناسنامه تلفن همراه و كارت شناسائی به یكی از دفاتر مراجعه
كند ؛ ضمن اینكه عدد 989912+ را در قسمت Voice Mail Number گوشی خود وارد
نماید دریافت این پیام فقط برای خط كسانی است كه مجهز به این سرویس است
ولی همه قادر به ارسال هستند .
هزینه های فعال سازی و استفاده ا ز VMS چقدر است ؟
جواب : هزینه فعال سازی آن یك بار و در صورتحساب درج می شود و ارسال هر پیام معادل نرخ مكالمه با تلفن همراه است .
۵- پرسش و پاسخ :
آیا برای نام و آدرس مشتركین تلفن همراه بانك اطلاعاتی وجود دارد؟
جواب : خیر - تلفن همراه بانك اطلاعاتی ندارد .
شكایت و پیگیری مزاحمین تلفن همراه چگونه باید اقدام شود ؟
جواب : مشترك باید به اداره امورمشتركین تلفن همراه مراجعه نماید .
مبلغ آبونمان تلفن همراه چقدر است ؟
جواب : مبلغ آبونمان به صورت دوره ای ( دو ماهه ) در قبوض درج می شود .
اقدامات لازم جهت تعویض سیم كارت سوخته چیست ؟
جواب : مالك یا وكیل قانونی وی ؛ با مراجعه به دفاتر خدمات مشتركان تلفن
همراه با در دست داشتن مدارك شناسائی ؛اعم از ( شناسنامه یا كارت شناسائی
معتبر) و شناسنامه تلفن همراه و آخرین قبض پرداختی می تواند برای تعویض
سیم كارت سوخته یا معیوب اقدام كند .
ضمنا مبلغی نیزروی اولین قبض بعد از تعویض سیم كارت مشترك منظور خواهد شد .
چنانچه بعد از تعویض سیم كارت سوخته مشكل وجود داشت چه اقدامی شود ؟
جواب : اگر حداكثر ظرف 48 ساعت اداری مشكل برطرف نشد مجددا باید از طریق دفاتر پیگیری شود .
اقدام لازم برای سیم كارت مفقودی چیست ؟
جواب : مالك با همراه داشتن كارت شناسائی و آخرین قبض پرداختی به
دفاتر خدمات مشتركان تلفن همراه مراجعه كند تا حداكثر ظرف 24 ساعت اداری
سیم كارت قطع شود .
مشترك جهت دریافت مجدد سیم كارت مفقودی به كجا باید مراجعه كند و هزینه ی آن چقدر است ؟
جواب : مالك با همراه داشتن كارت شناسائی و آخرین قبض پرداختی و در صورت
وكالتی بودن با سپردن تعهد و ارائه ی مدارك تغییر نام ( ظرف 10 روز امكان
پذیر است ) به دفاتر خدمات مشتركان تلفن همراه مراجعه كند .ضمنا برای
تحویل سیم كارت جدید ؛ سه روز فرصت دارید ؛ در غیر این صورت به طور خودكار
تلفن وصل می شود . در ضمن هزینه ی آن در صورتحساب اعمال خواهد شد .
اگر قبل از تحویل سیم كارت برای مشترك صورتحساب صادر شود مشترك باید چه اقدامی انجام دهد؟
جواب : چنانچه مشخصات مشترك در قبض صحیح باشد و سیم كارتی اخذ نگردیده
باشد مشترك باید به همراه قبض دریافتی به یكی از دفاتر مراجعه كند و در
صورتیكه مشخصات مندرج در قبض اشتباه باشد برای مشترك مشكلی ایجاد نمی كند
و مشترك می تواند با مراجعه به منطقه پستی و یا انداختن قبض در صندوق پستی
اشتباه بودن آدرس را اعلام كند.
اگر برای مشتركی دو قبض صادر شود مشترك چه اقدامی باید انجام دهد؟
جواب : در صورتیكه برای مشترك دو قبض صادر شود مشترك موظف به پرداخت یك قبض در مهلت مقرر می باشد.
در صورتیكه مشترك سهوا صورتحساب مشترك دیگری را پرداخت نماید مشترك چگونه باید این مشكل را پیگیری كند؟
جواب : مشترك باید با صورتحسابی كه اشتباها پرداخت شده به یكی از دفاتر
ارتباطی مراجعه نماید تا نسبت به بستانكاری در دوره های آتی اقدام لازم
صورت گیرد.
دلیل تكرار بدهی در قبوض چیست ؟
جواب : تكرار بدهی در قبض به چند دلیل می تواند باشد : 1- پرداخت قبض بعد
از مهلت مقرر 2-عدم پرداخت قبض 3 – تاخیر یا عدم ارسال قبض پرداختی توسط
بانك مربوطه به شركت مخابرات استان در موعد مقرر 4 – تاخیر در پاسخ قبوض
برای نقل و انتقال تلفن همراه مشتركین چه اقداماتی باید انجام دهند؟
جواب : برای نقل و انتقال تلفن همراه خریدار و فروشنده باید به یكی از
دفاترخدمات امور مشتركین مراجعه كنند و با ارایه مدارك (شناسنامه تلفن
همراه – شناسنامه خریدار و فروشنده – آخرین قبض پرداختی ) نقل و انتقال
انجام می گیرد ضمنا هزینه نقل و انتقال در اولین قبض محاسبه می شود.
در صورتیكه تلفن همراه به درون آب بیفتد باید چه اقداماتی انجام داد؟
جواب : اگر گوشی تلفن همراه – درون آب بیفتد ابتدا بعد از اینكه گوشی را
از آب درآوردید باطری تلفن همراه را از دستگاه درآورنده سپس سیم كارت را
از دستگاه تلفن همراه خارج كنید و دستگاه تلفن را به صورت ایستگاه در
مقابل پنكه یا سشوار قرار دهید تا كاملا خشك شود و در صورت عدم كارایی به
نزدیكترین نمایندگی مجاز مراجعه شود .
مشتركین برای تعویض آدرس باید چه اقدامی انجام دهند؟
جواب : مشتركین برای تعویض آدرس باید به یكی از دفاترخدمات امور مشتركین مراجعه كنند و آدرس و كدپستی درست و جدید را ارایه نمایند.
اگر در شناسنامه اشتباهی وجود داشته باشدمشترك باید به كجا مراجعه كند؟
جواب : مشترك باید با اصل شناسنامه تلفن همراه و كارت شناسایی به یكی از
دفاتر امور مشتركین مراجعه كند و در آنجا نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند.
اگر كسی به صورت وكالتی سیم كارتی را خریداری كرده باشد چگونه می تواند سیم كارت را به صورت قطعی به نام خود كند؟
جواب : در چنین مواردی شخص باید با اصل وكالتنامه كپی برابر اصل آن و كارت
شناسایی و شناسنامه تلفن همراه به یكی از دفاتر امور مشتركین مراجعه كند
تا نقل و انتقال انجام شود.
در صورتیكه قبض پرداخت شده باشد و در قبض جدید تكرار بدهی داشته باشد مشترك باید چه اقدامی انجام دهد؟
جواب : مشترك باید به همراه شناسنامه سیم كارت و قبض پرداختی و قبضی كه
جدید آمده به علاوه كارت شناسایی به یكی از دفاتر امور مشتركین مراجعه كند
تا نسبت به اصلاح قبض اقدام شود.
مفهوم پیام های شنیداری :
- مشترك مورد نظر در دسترس نمی باشد : مشترك در جایی است كه تحت پوشش شبكه نمی باشد یا شبكه پرترافیك است .
- شماره مشترك مورد نظر در شبكه موجود نمی باشد : مشترك در جایی است
كه تحت پوشش شبكه نمی باشد یا شبكه پرترافیك است و یا Divert ناقص انجام
شده است .
- كد شماره مشترك تغییر كرده است با 118 تماس بگیرید : ممكن است
Divert ناقص انجام شده باشد و در برخی از موارد اختلال در شبكه می تواند
باشد .
مفهوم پیامهای صفحه نمایشگر :
Insert simcart: سیم كارت را داخل دستگاه قراردهید و یا دستگاه فاقد سیم كارت می باشد.
Network busy : شبكه اشغال و پرترافیك است .
Sim missing : گوشی تلفن همراه سیم كارت را نمی تواند شناسایی كند .
:Check subscriber سیم كارت قطع است .
Card rejected : سیم كارت مربوطه سوخته است
UK سیم كارت قفل كرده است
No access : به شبكه دسترسی پیدا نمی كند
Limited service: سرویس مشخصی بر روی گوشی فعال شده كه مكالمات را محدود می كند
No network coverage : در نقطه ی كور می باشد
Card contact block : سیم كارت مربوطه با گوشی سازگاری ندارد
: Card errorسیم كارت خراب بوده یادرآن گوشی كارنمی كند
در هنگام ارسال پیام كوتاه Check operator service : سرویس SMS برای مركز HLR معرفی نشده است .
در هنگام ارسال پیام كوتاه pending : پیغام معلق است .
در هنگام دریافت پیام كوتاه Out off memory simcart : inbox پر شده است و باید خالی شود .
عدم نمایشگر ID WATH LED : كسی كه با شما تماس گرفته سرویس گارد یا عدم دارد كه شماره ایشان روی نمایشگر نمی افتد.
گوشیهایی كه از خارج كشور وارد می شوند بدرستی كار نمی كند برای رفع مشكل چكار باید كرد؟
جواب : صاحبان گوشیهایی كه با مشكل عدم شناسایی در شبكه مواجه هستند می
توانند با مراجعه به مركز امور مشتركین نسبت به ثبت شماره سریال اقدام
نمایندو توضیح اینكه گوشی ها از نوع GSM بوده وطول موج آنها 900 مگاهرتز
باشد.
تعرفه پیامهای sms كه از مبدا ارسال شده ولی مقصد دریافت ننموده است چگونه در نظر گرفته می شود؟
پاسخ مقام مسئول :زمانی كه یك پیام توسط مشترك ارسال می شود و شبكه آن را
می پذیرد هزینه ارسال یك پیام برای مشترك محاسبه می شود و در صورت عدم
دریافت توسط مشترك مخاطب بدلایل فنی و شخصی ؛ پیام برای مشترك برگشت داده
می شود بدین شرح كه اگر ظرف مدت 24 ساعات گوشی مشترك مخاطب در دسترس قرار
نگیرند و یا شبكه امكان ارسال پیام را بدلیل اختلال نداشته باشد پیام به
مشترك اول برگشت داده می شود تا در صورت تمایل مجددا اقدام به ارسال پیام
نماید .
بهترین ومطمئن ترین محل برای خرید وفروش سیم کارت کجاست؟
خرید و فروش سیم کارت ،بهتر است از طریق دفاتر مشترکین و متقاضیان تلفن
همراه صورت گیرد . زیرا خرید و فروش در این دفاتر کاملا قانونی صورت می
گیرد .
در برخی موارد در قبض ها تلفن همراه مغایرت هایی دیده شده ، علت چیست؟
البته باید بدانیم بین ریز مکالمات و قبض ها تفاوت هایی است . زیرا شمادر
ریز مکالمات هزینه آبونمان و سرویس ها ی ویژه را ندارید ولی در قبض هااین
موارد را مشاهده می کنید .
این موارد مو جب تفاوت هایی می شود ،البته در برخی موارد سیستم محاسبه
صورتحساب دچار مشکلاتی شده بودکه با پی گیری ها ی به عمل آمده مقرر شده که
کارشنا سان رایانه قبل از صدور قبض ها، بررسی های بیشری را روی صورتحساب
ها انجام دهند تا چنین مشکلا تی نیز بوجود نیاید.
دلیل به وجود آمدن نقطه کور و عدم آنتن دهی در برخی مناطق چیست ؟
به دلیل مشکلات فنی درHLR وآنتن های B TS در برخی اقداما ت ، اشکالات به
وجود می آید ، که مقطعی بوده ، که پس از رفع مشکل نقاط کور از بین می رود
.
آیا می توانیم مشترک جدید SMS باشیم ؟
بلی ، از طریق دفاتر خدمات ارتباطی برای دریافت SMS می توان اقدام کرد.
چگونه می توان با اطمینان خرید و فروش سیم کارت را انجام داد ، چه کارهایی را باید انجام داد تا دچار مشکلات نشویم ؟
در هنگام خرید سیم کارت حتما باید به شماره سیم کارت توجه شود و همچنین از
فعال بودن آنها اطمینان حاصل کرد . در این صورت باید با شماره مورد نظر
تماس بر قرار کرد و اگر پیام ارتباط مقور نمی با شد داشته باشیم ،سیم کارت
به هیچ وجه قابل خرید و فروش نیست .
مسئله مهم در خرید سیم کارت این است که خریدار حتما باید فروشنده را
بشناسد . تا در صورت بروز مشکلاتی بتواند به او مراجعه کند . مثلا ممکن
است تلفن همراه بدهی هایی داشته باشد که روی قبض اخر که در هنگام خرید و
فروش ارایه می شود نیامده باشد و در قبض بعدی بدهی هنگفتی بیاید .چون در
سند قید می شود که بعد از نقل و انتقال مخابرات فقط خریدار را می شناسد و
با فروشنده کاری ندارد در اینجا خریدار متضررمی گردد. همچنین به موارد
دیگری چون روئیت آخرین قبض پرداختی ، دقت در زمان واگذاری اولیه ء تلفن ،
جدا نبودن سیم کارت از قاب آن ، خش نداشتن سیم کارت و .. نیز باید توجه
کرد.
درصورتی که سیم کارت صفر را بخواهیم خریداری کنیم ،چگونه می توانیم آن را امتحان کنیم؟
در مورد خرید سیم کارت صفر نیز باید دقت لازم به عمل آید ،با شماره مورد
نظر ارتباط بر قرار کنید اگر پیام خاموش است آمد سیم کارت درست است و تنها
باید شناسنامه سیم کارت و هماهنگی در شماره های آن دقت شود .در غیر این
صورت هر پیام دیگری مانند مقدور نمی باشد بیاید سیم کارت قابل خر یداری
نیست و باید بررسی بیشتر ی صورت گیرد.
دیتا (DATA ) چیست ؟
جواب: برقراری ارتباط كامپیوتری صوتی برای ایجاد بزرگراه های ارتباطی كشور و جهان بویژه ارتباط اینتر نتی را به عهده دارد .
نحوه اشتراك سرویس دیتا (DATA ) و هزینه های آن به چه صورت است ؟
جواب: مشترك می تواند با همراه داشتن سند مالكیت ویا وكالتنامه ، آخرین
قبض پرداختی و مدارك شناسایی به یكی از دفاتر امور مشتركین مراجعه وبا پر
كردن فرم مربوطه این سرویس را درخواست نماید .
چه گوشی هایی می توانند با استفاده از سرویس دیتا به اینتر نت متصل شوند ؟
جواب: گوشی هایی كه قابلیت تصویر رنگی در حد استاندارد High Color یا True
Color را داشته باشند . ضمناً باید قابلیت اتصال به مودم و اتصال به شبكه
دیتا (DATA ) را نیز دارا باشند .
گوشی هایی كه فاقد امكانات دیتا(DATA )هستند چگونه می توانند از این سرویس استفاده نمایند ؟
جواب: این گوشی ها باید ازطریق كابل مخصوص به رایانه متصل شوند واز مودم
رایانه استفاده كنند. این گوشی ها از طریق كابل Infrered و یا بوسیله
دستگاه مبدل موبایل ( سازگار با شبكه GSM ) به رایانه وصل می شوند .
سرویس دیتا (DATA ) چگونه بر روی موبایل راه اندازی می شود ؟
جواب: مشترك باید ابتدا Account یا كارت اینترنت تهیه و در منوی مخصوص
Connection جدید بسازد . ( وارد كردنPassword , User name و شماره تلفن
ISP ) سرعت مودم ( Maximum Data Speed ) را به KB 9600 تغییرداده Data
Call را به حالت Analogue برگرداند .سپس وارد منوی Internet شده و Connect
شود